vrijdag 17 november 2017

Marjolein Bos tweede op lijst

D66 Noordenveld heeft de lijst voor de verkiezingen van 21 maart 2018 klaar. Na lijsttrekker Gerbrant Fennema, die in de zomer al werd gekozen, staat op de tweede plaats Marjolein Bos uit Roden. Zij is bestuurskundige en werkzaam in het onderwijs. Op de derde plaats is gekomen het huidige raadslid Frederik van Lookeren Campagne, vierde is Pieter Dijkstra uit Norg. De vijfde plek is voor Herman van der Roest, in het dagelijks leven rijschoolhouder in Roden. Op de zesde plaats staat Johan Sagel uit Peize.

Lijsttrekker Gerbrant Fennema is erg tevreden met de lijst, die hij een goede mix van ervaren en nieuwe kandidaten uit de hele gemeente noemt. De kandidatenlijst is tot stand gekomen via een digitale stemming onder alle leden van D66 Noordenveld. De opkomst hierbij was 57 procent. De uitkomst wijkt iets af van de voordracht van de stemadviescommissie, die Van Lookeren op twee en Bos op drie had aanbevolen.

Die hele lijst ziet er als volgt uit:

1 Gerbrant Fennema
2 Marjolein Bos